شبیه سازی بازی های پلی استیشن در موبایل

پلی استیشن روی موبایل

از اولین نسل های تلفن همراه همواره کاربران و توسعه دهندگان در تلاش بودند که بتوانند امکانات بیشتری را به این دستگاه های کوچک هوشمند اضافه کنند تا هم بازده و هم کارایی این دستگاه را بهبود ببخشند و در روی مقابل کاربران در حال تلاش و تکاپو برای رسیدن به مرز های توانایی های این دستگاه ها با استفاده از انواع روش ها برای سنجش قدرت ؛ کارایی و انعطاف پذیری نرم افزاری بودند .
حال امروزه تلفن های هوشمند به مکرراً در حال تکامل و تقویت شدن هستند و هر روزه یک گوشی تلفن جدید سریع تر و قوی تر با یک چیپ ست جدید تر هستند که در بنچمارک های سنجش رکورد های جدیدی را به ثبت میرسانند .
اما بر خلاف کامپیوتر های شخصی قدرت بیشتر لزوما تاثیری در کارایی تلفن های همراه نمیگذارد و به قول معروف فضایی برای استفاده از این قدرت های بی پایان برای کاربر وجود ندارد.
مثل این است که به شما یک ماشین فرمول یک قدرتمند ارائه دهند بدون هیچ پیست و زمینی که بتوایند با حداکثر سرعت از آن ماشین مسابقه استفاده کنید .
حال از چه رو به این نتیجه میرسیم .
امروزه بالاترین معیار سنجش قدرت و استفاده گرافیکی و سنگین کاربران تلفن های همراه در بازی های ویدیویی مخصوص گوشی بوده که تا چندی پیش معیار سنجش خوبی بود ولی امروزه دیگر کاربرد های پیشین خود را ندارند زیرا شما با یک گوشی میانرده مثلا با چیپ ست مدیاتک میتوانید تمامی بازی های روز را با بالاترین کیفیت و پرفورمنس تجربه کنید .
پس سوال اینجا ایجاد میشود که خب پس با یک تلفن همراه پرچم دار چه کاری میتوان کرد؟
جواب کمی نا امید کننده است که زیرا شما هیچ کار اضافه ای نمیتوانید در برابر یک گوشی میانرده که گاها یک دهم تا یک پنجم قیمت گوشی های پرچم دار را دارند انجام دهید و صرفا با تغییرات در آپشن ها و یا کمی فریم بالاتر همان بازی ها با همان کیفیت اجرا میشوند .
دلیل این وضعیت ناامید کننده دو بخش است :
بخش اول مربوط به نوع پلتفرم های تلفن های همراه است که از رنج قیمتی و قدرتی خیلی وسیعی تشکیل شده است که یعنی یک بازی بسیار قوی که نیازمند سخت افزار های روز است برای ۹۰ درصد تلفن های همراه دیگر قابل استفاده نیستند در نتیجه روی این دستگاه ها فروش خوبی نخواهند داشت و فقط توسط ۱۰ درصد که میتوانند از این بازی بهره مند شوند خریداری میشوند .
و این امر فروش و بازخورد بازی های به شدت قدرتمند را پایین می آورد برای شرکت سازنده صرفه ی اقتصادی ندارد .
روی دیگر سکه این است که کاربران تلفن همراه بعد از دهه ها استفاده از بازی های مخصوص موبایل عادت و باور کرده اند که تلفن های همراه به اندازه کامپیوتر های شخصی و یا کنسول های خانگی قوی نیستند و تنها بازی هایی بدون عمق و محتوا به همراه تبلیغات داخل بازی و یا محتوای پولی درون برنامه ای در گوشی ها اجرا میشود و هیچ فضا و بستر و یا امکانی برای ساخت و یا بازی یک بازی عمیق یا داستانی و یا یک گیم پلی جذاب وجود ندارد .
این امر امری اشتباه است چرا که تلفن های همراه نسل های جدید به اندازه کنسول های خانگی نسل های هفت و هشت قدرت دارند و میتوان بازی های این کنسول ها را اجرا کرد .

حال به لیست بازی هایی میپردازیم که روی گوشی قابل اجرا هستند و یا به چه علت روی گوشی قابل اجرا نیستند .

بازی های نسل های یک تا چهار :  (قابل اجرا با همه تلفن ها )

اگر مقاله ی نسل بندی بازی ها و کنسول های مارا خوانده باشید میدانید که نسل های یک تا چهار شامل چه بازی هایی میشوند.
این بازی ها برای تلفن های همراه امروزی نه نیاز به حجم زیاد و نه نیاز به قدرت بالایی هستند و به راحتی هرچه تمام تر به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در حتی ارزان ترین و ضعیف ترین تلفن های همراه نیز قابل اجرا هستند .
مانند بازی Mario 64 برای تلفن همراه.

بازی های پلی استیشن 2

بازی های نسل های پنج و شش : ( قابل اجرا با دستگاه های میانرده به بالا)

بازی های کنسول های پلی استیشن یک و دو و دیگر کنسول های نسل پنج و ششمی مانند سگا سترن و دریم کست و … همگی به صورت غیر مستقیم از طریق شبیه سازی در دستگاه های میانرده به بالا قابل اجرا هستند ولی هر چه این بازی ها به ابتدای نسل پنجم نزدیک تر میشوند راحت تر و هرچه به انتهای نسل شش نزدیک تر میشوند سخت تر اجرا و شبیه سازی میشوند در حدی که بازی هایی مانند «dmc3» و یا «re4» در همه گوشی های میانرده قابل اجرا حداقل یا نرخ فریم قابل بازی نخواهند بود و نیازمند دستگاه های قوی تر و یا منعطف تر هستند .

بازی های نسل هفت و هشت : ( قابل اجرا تنها روی دستگاه های بالارده)

وقتی وارد این مبحث میشویم حداقل در ایران کمتر کسی با این مقوله آشنایی دارند و اجرا این مبحث برای کاربر عام دشوار است نیازمند کمی تخصص و دانش دارد .در تلفن های همراه بالارده و پرچم دار بازی های کنسول های همراه قوی مانند سوییچ و یا ویتا به صورت شبیه سازی غیر مستقیم قابل اجرا هستند و بدون دردسر اضافی و یا نیازمندی های عجیب و غریب برای اجرا نمیباشد و اکثرا این بازی ها با نرخ فریم های قابل بازی و خوبی اجرا میشوند مانند بازی «RE6» و یا «witcher3»
اما وقتی وارد بازی های سطح بالاتر در این مبحث میشویم بحث خیلی تخصصی می‌شود مانند اجرا از طریق شبیه سازی ویندوز بازی های رایانه های شخصی در تلفن های همراه اجرایی میشوند که تا چند سال پیش برای کاربران تلفن همراه مانند رویا میماند .
مثل اجرای بازی Cyberpunk 2077 و یا GTA V روی تلفن همراه.

و در مقوله آخر که تخصصی ترین بخش این مقاله نیز هست اجرای شبیه ساز های تو در تو است که برای شبیه سازی بازی های انحصاری کنسول های جدید تر انجام میشود مانند اجرای بازی انحصاری پلی استیشن سه بازی «god of war 3» که از طریق شبیه سازی ویندوز روی گوشی و سپس شبیه سازی پلی استیشن سه روس ویندوز انجام میشود.

موبایل استیشین همواره در تلاش تست تا بتواند بازی های کنسولی را با روش های بدون دردسر و راحت تر به همراه ویدیو های آموزشی صداگذاری شده و ویدیو های گیم پلی به شما ارائه دهد و مرحله به مرحله شبیه سازی های پیشرفته تری را برای مخاطب عام منتشر میکند .
به امید روزی که خدای جنگ سه روی گوشی منتشر شود .
توسط تیم موبایل استیشن

نوشته قبلی

انواع نسل بندی بازی ها

نوشته بعدی

بهترین بازی های ترسناک اندروید: چرا رزیدنت ایول 4 در صدر قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری